Wednesday, June 30, 2010

Dibuai nafsu mengundang kelalaian.....

salam ukhuwah kepada para pembaca...kalian mesti tertanya-tanya kenapa saya buat tulis tajuk yang sedemikian..peristiwa bermula pagi tadi sewaktu solat subuh belum di imarahkan lagi..semua kerana kelalaian dan kealpaan diri saya sendiri..malam yang hening udara yang menghembus bayu menusuk ke tulang saya sewaktu melayan filem hindustan. terlalu leka menonton filem hidustan sampai saya tidak perasan waktu hampir pkul 2 pagi..selesai sudah filem hidustan bilik tv memanggil-manggil..BOLA BOLA BOLA antara spain dengan portugal...saya terleka lagi...sampai separuh masa yang kedua david villa menjaringkan bola..patah hati saya melihat jaringan gol menyebabkan portugal kalah 1-0..saya terleka lagi...dalam hati ada pasang niat nk buat solat taubat sebelum tidur..tp hajat tu tidak kesampaian kerana badan terlalu letih dan mengantuk..akhirnya saya rebah di atas katil...saya lena dibuai mimpi smpai tertinggal solat subuh berjemaah..sahabat semua sudah siap untuk pergi solat berjemaah di surau..tp saya kalah melawan nasfu..kerana mengikut nafsu solat subuh pada pukul 6.30pg..malu dibuatnya...lepas solat subuh saya membaca mathurat dan sedikit doa syifa'..kesimpulannya turutkan nafsu amalan ditinggalkan..sadis..solat malam terlepas dan bertambah pilu solat subuh berjemaah turut terlepas begitu sahaja....bersama kita muhasabah diri...sehebat manapun kita kadang terleka juga..oleh yang demikian kita kena kembali kepada Allah..kepada sahabat perlul saling menasihati agar hidup sentiasa makmur dan harmoni..yang penting jangan touching2 bila di tegur...mohon maaf jika ada salah dan silap..

wasalam...

No comments:

Post a Comment