Wednesday, June 30, 2010

kasih tidak terbelah bahagi...


assalamualaikum...kullumin habbi khair...setiap daripada sang pencipta adalah baik..ungkapan yang menarik saya dapat daripada sahabat saya semasa di matrik dulu..kata-kata ini memang bermakna buat saya..alhmdulillah saya bersyukur ke hadarat ilahi dengan nikmat dan rahmat Nya saya masih diberikan peluang untuk menghirup udara dan dapat menikmati kehidupan di dunia sebelum bertemu dengan alam yang kekal abadi...usia saya sudah meningkat tua..tetapi saya bimbang adakah amalan saya meningkat dengan usia saya..?selama 20 tahun saya hidup tentu bnyak dosa yang telah saya lakukan dan berapa banyak amalan yang saya lakukan untuk menampung bekalan di alam akhirat nanti...saya malu dengan diri saya sendiri..malu dengan dosa rekaan saya sendiri..adakah mampu untuk saya bertaubat dengan taubat nasuha...ya Allah...   bantu hamba Mu ini...aku merayu pada Mu ya Allah..aku hamba Mu yang lemah lagi hina..kurniakan  aku sahabat yang soleh untuk membimbing hamba Mu ini...DOSA..DOSA..DOSA...saya tidak boleh lari dengan dosa..mungkin taubat saya selama ini tidak diterima oleh Allah..hmm..mana boleh saya berfikiran sedemikian kita mestilah bersangka baik dengan pencipta kita..pada saat dan ketika ini bibir saya melafazkan rasa syukur kepada Mu ya Allah kerana memberikan saya peluang bersama dengan askar-askar pejuang Mu dan berdamping dengan sahabat yang soleh yang tidak jemu memberikan nasihat dan teguran.."Alhamdulillah" bersama kita berdoa kepada Allah semoga di ampunkan segala dosa kita, ibu bapa, sahabat-sahabat dan juga muslimin dan muslimat sekalian..
sebelum mengundur diri buat seketika..renungan untuk kita bersama
"sekiranya diri kamu tidak disibukkan dengan perkara kebenaran,maka ia akan menyibukkan kamu dengan perkara-perkara yang batil"-Ta'yid al Haqiqah al 'Aliyyah li Imam As-Suyuti
wasalam....
 

No comments:

Post a Comment