Sunday, July 4, 2010

Di sebalik piala Dunia...

Hati luka dan kecewa dengan kekalahan pasukan bola yang saya minati iaitu Argentina.. Saya tidak dapat menerima kekecewaan bahawa pasukan yang dibimbing oleh bekas pemain lagenda Argentina IGLESIA MARADONIANA tewas dengan pasukan German 4-0..walaubagaimanapun semua itu permainan dunia semata-mata...tetapi apa yang penting, saya ada cerita di sebalik piala dunia..anda tentu tahu keistimewaan  jurulatih argentina sehingga beliau mendapat gelaran hand of God..

sebenarnya bukan itu yang hendak saya sampaikan..agama jurulatih..ehh...silap..Agama Maradona..anda pernah dengar tentang agama maradona??? Agama maradona di cipta sendiri oleh IGLESIA MARADONIANA.saya akan menunjukan beberapa gambar mengenai agama maradona.

selain itu mereka jg mempunya 10 perintah tuhan nya sendiri yaitu :
1. Bola tidak boleh kotor, seperti telah diproklamasikan oleh D10S
2. Cinta sepakbola atas segala sesuatu
3. Menyatakan cinta tanpa syarat pada sepak bola
4. Mempertahankan warna dari argentina
5. Menyampaikan kata-kata D10S seluruh dunia
6. Berdoa di kuil-kuil di mana ia berkhotbah dan di mantel suci
7. Jangan menyatakan nama Diego di satu-satunya klub.
8. Ikuti ajaran Gereja Maradonian
9. Biarkan Diego akan nama-Mu, dan menjadi salah satu dari nama anak-anak Anda
10. "No ser cabeza de termo y que no se te la Tortuga melarikan diri." (Artinya, jangan jadikan kepala panas dan simpanlah di dalam celana)


Di sebalik piala dunia ada cerita tersendiri..Bak kata pensyarah bahasa inggeris saya imposible is imposible..


wasalam

No comments:

Post a Comment